Klanttevredenheid
Sinds haar oprichting in 2008 heeft TWiNburgering honderden leertrajecten uitgevoerd voor gemeenten en bedrijven.
Tijdens de uitvoering van haar trajecten polst TWiNburgering onder de deelnemers of zij tevreden zijn over de lesinhoud en de resultaten. Zo nodig kan zij daardoor tijdig bijsturen. Na afloop van een groepstraining vindt een klein klanttevredenheidsonderzoek plaats met symbolen dat anoniem wordt ingeleverd. Bij individuele klanten gaat TWiNburgering gedurende het traject en na afloop na of de klant tevreden is. Dit blijkt bijna altijd het geval en de bedankjes zijn talrijk en soms hartverwarmend.
Onder haar opdrachtgevers houdt TWiNburgering elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek. Zonder uitzondering ontvangt zij al jaren de hoogste scores op alle onderdelen (kwaliteit, snelheid en klantvriendelijkheid).
‘Ik wil jullie heel erg bedanken voor de fijne samenwerking dit jaar. Wat ik mooi vind van Twinburgering is dat jullie verder kijken dan de doelen die worden aangeleverd.
Het gaat van een doel als ‘het opdoen van sociale contacten’ naar uiteindelijk een klant die meer zelfvertrouwen heeft, oriënteert op de arbeidsmarkt, jullie vertrouwt en ook stappen maakt naar
taalstages of werk.’
‘Top resultaat, echt fijn! Dank jullie wel voor al jullie inzet en moeite!’
‘Ik ben zeer tevreden over de manier waarop Twinburgering onze inwoners begeleidt en weet waar de prioriteiten liggen’
‘Binnen de training vinden deelnemers begrip. Werken is meer dan de wekker zetten en de voordeur op tijd achter je dicht trekken.Ellen en Evelyn hebben een luisterend oor, maar ook wordt door hen veel uitleg gegeven over rechten en plichten binnen de Participatiewet. Zodoende reikt Twinburgering op overtuigende wijze een mooie hengel aan waarmee de individuele deelnemer in staat wordt gesteld om vanuit een pro actieve houding nieuwe kansen te vangen.’
‘Bij mijn eigen klanten zie ik duidelijk dat zij zich erg op hun gemak voelen in de spreekkamer. Er wordt gelachen, grapjes gemaakt en je kan aan de vorm van communicatie zien dat er veel betrokkenheid is vanuit jullie kant wat verder gaat dan alleen het stukje re-integratie. Daarnaast voelen de klanten zich begrepen en gelijkwaardig. En comfortabel genoeg om vragen te stellen die niet per se voor de gemeente zijn.’
Succesverhalen van nieuwkomers
Aan het eind van een traject bij TWiNburgering hebben kandidaten vaak minimaal meer Nederlandse mensen leren kennen én deelgenomen aan activiteiten in de buurt. Dat kan voor nieuwkomers al een groot verschil maken en hen helpen bij hun integratie en het verbeteren van hun taalvaardigheid.
Wat wij mooi vinden om te zien is dat kandidaten bij ons sterker en gemotiveerder worden door te gaan meedoen in de samenleving. Gevoelens van eenzaamheid nemen af en energie en eigenwaarde nemen toe.
De SUCCESVERHALEN van onze kandidaten kunnen we naast MEEDOEN groeperen onder deze 3 noemers:
Enkele recente voorbeelden van succesverhalen
Uit de uitkering
Eigen bedrijf gestart
Uit de uitkering!
Door een Taalstage die wij konden regelen via Mediastages kon een cameraman uit Irak aan de slag bij Videonieuwsbericht. Hij kreeg daarna bij dit bedrijf een Traineeship aangeboden en is inmiddels voor zichzelf begonnen. Dit filmpje maakte hij over zichzelf.
In loondienst na twee leertrajecten
Uit de uitkering!
Door een Toekomsttraject gevolgd door een Taalstage met proefplaatsing bij een Bouwbedrijf vond een man uit Afghanistan het zelfvertrouwen, de kracht en de ambitie om betaald aan het werk te gaan in de bouw.
In loondienst (na twee leertrajecten eruit)
Uit de uitkering!
Na een individueel traject en een taalstage (leer-werk-traject) van TWiNburgering bij Sweet Repeat in Hilversum ging een vrouw uit Afrika betaald aan het werk in een winkel en kon zij een nieuw leven opbouwen.
Naar een opleiding of taalstage
Ontheffing Inburgering en nu toch een opleiding in de zorg!
Naar een opleiding of taalstage
Twee jonge Eritrese dames met een ontheffing van de Inburgering werden bij ons aangemeld voor een Individueel Maatwerktraject. Ze bleken nauwelijks contacten te hebben en geen idee over hun leven en toekomst.
Door onze lessen en inzet verbeterden beiden hun taalvaardigheid en sociale vaardigheden. Ook leerden zij hun eigen talenten en wensen kennen.
Na 9 maanden zijn beiden gestart met een opleiding in de zorg. Dat gaat goed en de jongste is zelfs bij Mc Donalds gaan werken om haar DUO-lening aan te vullen. Petje af!
Win-win bij Duurzaam Ondernemen
Naar een opleiding of taalstage
Door onze contacten met duurzame ondernemers in de regio slagen we er steeds vaker in om daar leerzame taalstages te regelen. Vaak bij kleine ondernemers die veel persoonlijke aandacht bieden. Een mooi voorbeeld hiervan is een man uit Eritrea, die bij deze circulair ondernemer zijn taal en werknemersvaardigheden verbeterde.
Een taalstage leert je meer
Met meer kennis beter kiezen
Door een Individueel Maatwerktraject, met daarin een Taalstage bij Kruidvat leerde een vrouw uit Armenië niet alleen de taal beter, maar ontdekte ook dat haar oude beroep van werken bij een drogist in Nederland niet passend voor haar is. Zij kiest nu voor werk in de dienstverlening.
Met meer kennis, beter kiezen
Door informatie over een bedrijf…
Aan het werk in de zorg
Na een Toekomsttraject en een Informatiedag over de Zorg kregen 2 deelnemers een betaalde baan en konden 3 anderen een taalstage in de zorg volgen.
Door informatie over een bedrijf…
Aan het werk in de horeca
De politie is je vriend
Meer kennis maakt minder bang.
Als onderdeel van ons Participatieverklaringstraject organiseren we vaak een Voorzieningenmarkt of een Excursie. Heel zinvol zijn onze bijeenkomsten met en bij het Politiebureau. Vluchtelingen zijn vaak verbaasd als wij zeggen dat de Politie onze beste vriend is.